Scoutdräkten

Scouter över hela världen bär scoutdräkt. Den skiljer sig åt i färger och utseende men grundtanken är alltid densamma; att skapa gemenskap och att inte göra skillnad på fattig eller rik.

Att få tag på en scoutdräkt är inte svårt men det finns några olika sätt.

Beställa genom kåren

Enklast om du eller ditt barn är ny i scouterna och behöver en hel scoutdräkt.

Beställ genom att e-posta scoutvaror@vallascout.se och ange

1. skjortans storlek
  2. namnet på den som ska ha den
  3. om det ska vara hel scoutdräkt eller bara skjortan.

I hel scoutdräkt ingår scoutskjorta, kårhalsduk, kårmärke för Valla scoutkår, distriktsmärke för Nordöstra Götalands scoutdistrikt och ett världsscoutmärke (WAGGGS/WOSM-märke). Beställningen finns sedan att hämta i scoutgården och betalning sker med kort i samband med det.

Beställa från scoutshop.se

Enklast om man bara behöver en ny skjorta.

scoutshop.se kan man också köpa en massa andra häftiga saker. Glöm inte bort att ange Valla scoutkår som förmånstagande kår innan du skickar i väg din beställning.

Köpa direkt i scoutgården

Behöver man komplettera finns det ett litet lager till försäljning i scoutgården. Betalning sker med kort eller kontanter (små belopp och jämna pengar). Prata med en ledare i samband med ett möte så får du hjälp.